گروه مطالعات اجتماعی دوره اول نقده

وبلاگ فعالیتهای معلمان مطالعات اجتماعی دوره اول نقده

وبلاگ فعالیتهای معلمان مطالعات اجتماعی دوره اول نقده

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی

۲۵ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

هانا آرنت در کتاب ریشه های توتالیتاریسم، منشأ جنبش ها و رژیم های توتالیتر مدرن را در شرایط جامعه توده ای جستجو می کند. از نظر او «تنهایی منفی»، ویژگی توده های عظیم جمعیت در قرن بیستم است. توتالیتاریسم از طریق «ترور» و «ایدئولوژی» به دو شیوه جامعه مدنی را درهم می شکند و شرایط جامعه توده ای را تحکیم می کند: 1. از طریق ویران کردن روابط میان انسان ها؛ 2. از طریق ویران کردن روابط ادراکی انسان با واقعیت. ایدئولوژی و ترور فضای جامعه مدنی را از میان می برد و همۀ مردم را همسان می سازد. جامعه توده ای فاقد هرگونه تنوع و چندگونگی است. ایدئولوژی توتالتیر با عرضۀ تفسیر واحدی از کل امور ادارۀ افراد را برای اجبار درونی خود بسیج می کند.

دکتر بشیریه؛ «جامعه شناسی سیاسی»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۷ ، ۲۳:۳۷
رحمان نوروزی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۷ ، ۰۰:۱۰
رحمان نوروزی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۷ ، ۰۰:۰۳
رحمان نوروزی


🌏 واژه FATF:

🏢 هدف FATF مبارزه با پولشویی،‌ تامین مالی تروریستها  و مقابله با گسترش سلاح های کشتار جمعی است.


در ژوئیه سال ۱۹۸۹ توسط اجماع هفت‌کشور آمریکا، فرانسه، ایتالیا، انگلیس، ژاپن،‌کانادا، آلمان برای مبارزه با پولشویی گروه ویژه اقدام مالی (Financial Action Task Force) تعریف و سازمان‌دهی شد. گروه ویژه اقدام مالی یک سازمان بین دولتی است. هدف آن شامل تنظیم استانداردها و گسترش اجرای قوانین، تنظیم‌کننده معیارهای عملیاتی برای مبارزه با پولشویی،مقابله با تأمین مالی تروریست‌ها و دیگر تهدیدات مربوط که امنیت سیستم یکپارچه مالی دنیا را برهم بزند،‌ است؛ بنابراین گروه ویژه اقدام مالی یک سازمان خط مش گذار (policy making) است که برای ایجاد اراده سیاسی لازم به‌منظور ورود به قوانین ملی و تنظیم قوانین در این مناطق شکل‌گرفته است.

این سازمان توسعه‌دهنده لیستی از توصیه‌های فنی است که یک مبنا و استاندارد برای هماهنگی و ارتقا سیستم مالی بین‌الملل است. همچنین FATF در مورد واکنش به رفتارهایی که امنیت یکپارچگی سیستم بین‌الملل را خدشه‌دار می‌کنند، نیز برنامه‌ریزی می‌کند. در سال ۱۹۹۰ گروه ویژه اقدام مالی بیانیه‌ای حاوی ۴۰ توصیه باهدف جلوگیری از اشاعه پولشویی ایجاد کرد. این آغاز یک‌روند توسعه بود که گروه ویژه اقدام مالی در ۵ نوبت قوانین خود را بازنگری کند تا با مقتضیات روز و رفع مشکلات جهانی هماهنگ باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۷ ، ۰۱:۳۹
رحمان نوروزی


🌍 نام فرزندان آدم و حوا :


- قابیل


- غارورا (با قابیل دوقلو بود)

نام دیگرش الیزا است. 


- هابیل 


- اقلیما ( با هابیل دوقلو بود) 


- شیث ( که ظاهراً بعد از مرگ هابیل به دنیا آمده و پیامبر هم شده )


- فریدا

- صیدا

- لوذا


- یافث ( یکی از فرزندان نوح هم اسمش یافث است)


👈🏻 اکثر اسامی فرزندان حضرت آدم و حوا از کتاب های تورات و انجیل اخذ شده اند. 


🤔👇🏻🤔👇🏻🤔👇🏻🤔👇🏻🤔👇🏻🤔


🌍 نسل بشر چگونه زیاد شد؟


در رابطه با تکثر نسل آدم، چند نظریه موجود است. 


۱- ازدواج هابیل و قابیل با زنان و حوریه های بهشتی 


۲- ازدواج هابیل و قابیل با زنان اجنه 


۳- ازدواج هابیل و قابیل با ملائکه 


۴- ازدواج هابیل و قابیل با خواهران دوقلویشان لیزا و اقلیما 


۵- ازدواج هابیل و قابیل با زنان انسان های نخستین یا به اصطلاح دینی " نسناس " و به زبان علمی "نئاندرتال "


👈🏻 احتمالا گزینه ۵ موجه تر است. 


🍒 سایت ویکی پدیا 



۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۷ ، ۰۱:۳۷
رحمان نوروزی

ﻗﺮﻥ ۱۳ ﻃﺎﻋﻮﻥ ﺷﺎﯾﻊ ﺷﺪ. ﮐﻠﯿﺴﺎ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﯾﻬﻮﺩﯾﺎﻥ ﺩﺍﻧﺴﺖ. ۱۲ ﻫﺰﺍﺭ ﯾﻬﻮﺩﯼ ﺩﺭ ﺑﺎﻭﺍﺭﯾﺎ ﻭ ﺍﺳﺘﺮﺍﺳﺒﻮﺭﮒ ﺳﻮﺯﺍﻧﺪﻩ ﺷﺪﻧﺪ. ﺑﻘﯿﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﻃﺎﻋﻮﻥ ﮐﺸﺖ. 


ﭘﺎﯾﺎﻥ ﻗﺮﻥ ۱۶ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺪﺗﯽ ﺟﺮﺍﺣﯽ ﻣﻤﻨﻮﻉ ﺷﺪ. ﭘﺎﭖ ﻣﻌﺘﻘﺪ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﺭﺳﺘﺎﺧﯿﺰ ﻗﻄﻌﺎﺕ ﺑﺪﻥ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﺭﺍ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﻨﺪ!!! ﻫﺰﺍﺭﺍﻥ ﻧﻔﺮ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﭘﺎﭖ ﻣﺮﺩﻧﺪ ﺑﻠﮑﻪ ﺍﺟﺰﺍﯼ ﺑﺪﻧﺸﺎﻥ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﺭﺳﺘﺎﺧﯿﺰ ﮔﻢ ﻧﺸﻮﺩ! 


ﻗﺮﻥ ۱۷ ﺍﺩﻋﺎ ﺷﺪ ﻟﻤﺲ ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻥﻫﺎﯼ ﯾﮏ ﻗﺪﯾﺲ ﺩﺭ ﻓﻠﻮﺭﺍﻧﺲ ﺑﺎﻋﺚ ﺷﻔﺎ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺯﯾﺴﺖﺷﻨﺎﺳﯽ ﺗﺼﺎﺩﻓﯽ ﮐﺸﻒ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ آن ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻥ ها متعلق به ﯾﮏ ﺑﺰ ﺍﺳﺖ؛ ﺍﻣﺎ ﺍﺳﺘﺨﻮﺍن ها ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﺷﻔﺎ ﻣﯽﺩﺍﺩند ! 


" ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﻧﺎﺩﺍﻥ ﺑﻪ ﺩﻧﯿﺎ ﻣﻰ ﺁﯾﻨﺪ ﻧﻪ ﺍﺣﻤﻖ. ﺁﻧﻬﺎ ﺗﻮﺳﻂ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ، ﺍﺣﻤﻖ می شوند. ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﯾﻦ ﺩﺷﻤﻦ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﻭ ﺁﺯﺍﺩﻯ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ، ﺩﻓﺎﻉ ﮐﻮﺭﮐﻮﺭﺍﻧﻪ ﺍﺯ ﻋﻘﺎﯾﺪ ﻭ ﺑﺎﻭﺭﻫﺎﻯ ﻏﻠﻂ ﺍﺳﺖ. "


# ﺑﺮﺗﺮﺍﻧﺪ_ ﺭﺍﺳﻞ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۷ ، ۰۱:۲۸
رحمان نوروزی

پوشه کار

سه شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۷، ۰۱:۲۲ ق.ظ

 چه چیزهایی را باید در پوشه کار نگهداری کرد:


1- تکالیف انفرادی مدرسه


2- برگه امتحانی


3- تکالیف گروهی مدرسه     


4- گزارش های علمی


5- یادداشت های کلاسی یا خارج کلاسی دانش آموز 


6- ثبت پرسش ها و اظهارنظرها در رفتارهای قابل توجه


7- گزارش مصاحبه ای فراگیر با افراد مختلف 


8- خلاصه داستان یا فیلم یا بازدید


9- نمونه کارهای هنری و...


سعی شود کارهای ناتمام با ذکر تاریخ در پوشه گذاشته شود و کارهای تکمیل شده در پوشه نگهداری شود.


بهترین کار هر دانش آموز در پوشه گذاشته شود. معلم و دانش آموز در انتخاب مواردی که در پوشه گذاشته شود با یکدیگر مشورت کنند.


معیارهایی برای ارزشیابی پوشه ای:


برای آنکه بتوان یک پوشه کار را ارزیابی کرد باید معیارهایی داشت که می توان به مواردزیر اشاره کرد.


1- دقت در کار


2- نظم کار و نظافت ظاهری


3- خلاقیّت و نوآوری


4- کنجکاوی و پرسش گری


5- پشتکار و صبر و حوصله 


6- کاربرد آموخته ها 


7- تصحیح اشتباهات


8- توانایی استفاده از ابزار


9- توانایی برقراری ارتباط


10- توانایی حل مسئله


11- توانایی طرح مسئله


12- توانایی کار گروهی و....


از نتایج ارزشیابی پوشه ها چگونه استفاده کنیم:


1- به دانش آموز امکان داده میشود پوشه ی خود را با معلم مرور کند و مواردی را که می تواند اصلاح کند بگوید.


2- به دانش آموز امکان داده میشود که محتویات پوشه را با دانش آموز دیگر مرور کند


3- به دانش آموز امکان داده میشود که محتویات پوشه را با گروه خود مرور کند.


4- به دانش آموز امکان داده میشود که محتویات پوشه را با والدین مرور کند.


5-به معلم این امکان را می دهد که پوشه فراگیران را مرور کند و مواردی که  به کمک  نیاز دارند تعیین کند.


6- به دانش آموزان امکان می دهد که از کارهای خود نمایشگاهی ترتیب دهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۷ ، ۲۳:۰۶
رحمان نوروزی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۷ ، ۲۲:۴۱
رحمان نوروزی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۷ ، ۰۲:۰۸
رحمان نوروزی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۷ ، ۰۲:۰۷
رحمان نوروزی